HTML

zsanettewellness

Minőségi életmódra váltás, személyi edzés, rekreáció, fitness, wellness, vegán életmód, elsősorban vegán táplálkozási tanácsadás, receptek. További írásaimért látogass el a JÓGÁZDA: www.zsanettejoga.blog.hu STROKE. www.zsanettestroke.blog.hu

Friss topikok

  • Zsanette: @Jerry Garcia: Kedves Jerry, Köszönöm bejegyzésed! Hosszú, sokrétű kérdéseid vannak, amit itt nem... (2011.11.06. 22:01) A SEJTEK ZSÍRTARTALMA CSÖKKENTHETŐ
  • Köxiblog: @Zsanette: Köszönöm szépen a válaszodat. Próbálkozom. Jó egészséget és sok sikert kívánok. Feri (2011.04.13. 17:24) SPORT : JÓGA
  • Zsanette: @Fogyás: Válasz érkezett kommentedre! (2010.09.06. 21:01) ÉLETMÓD: 90 NAPOS DIÉTA

Linkblog

2010.11.17. 14:44 Zsanette

A HÉT BAKLÖVÉSE: HOGYAN FŐZHETED SZÉT A SÁRGABORSÓDAT LEVESSÉ

A HÉT BAKLÖVÉSE: HOGYAN FŐZHETED SZÉT A SÁRGABORSÓDAT LEVESSÉ

 

Sárgaborsó főmenü volt a terv, de sárgaborsó leves lett belőle, másnapra pedig a sárgaborsó püré.

·         Képzeld mi történt velem tegnap este! Az esti órákban nekiláttam a másnapi sárgaborsó elkészítésének.

·         Azt én is nagyon szeretem, milyen lett?

·         Ne is mondd! Az első gond ott kezdődött, hogy mint mindig, tegnap is kifutott majdnem a fele leve, ami elöntötte az egész sütőlapot. Ragadt minden, és jöhetett a gyors takarítás.

·         Képzelem!

·         Nem, már nem dühít a dolog, már kiabálok és rohanok a falnak ekkor, csak szépen feltakarítom, és ismét megfogadom, hogy többet nem főzök sárgaborsót, amiből, persze nem lesz semmi, mert jó étel, kell, hogy egyek rendszeresen!

No és akkor, telik múlik az esti idő, miközben a borsó főtt, én olvasgattam, a számítógépet is kinyitottam, mire egyszer csak betértem a konyhába, rápillantván a sárgaborsóra, csodálkozás és nem értemség uralkodott el rajtam!

·         Mi történt?

·         Képzeld, a sárgaborsóim eltűntek! Felszívódtak, szertefoszlottak a lében! A fő menümből lett egy hatalmas adag sárgaborsó leves! Mára pedig egy püré.

·         Túl sok vizet adtál hozzá, túl sokáig főzted?

·         A víz elegendő volt, direkt többel öntöttem fel, mert a levet mindig megiszom utána. Az igazság az, hogy úgy gondolom, túlfőzhettem.  A borsó már 2. estéje állt vízben akkor, tehát volt ideje jól megpuhulni, hogy kellőképpen megfőzhessem azt rövid idő alatt. Csakhogy én ezt nem tudtam, hogy az annyira jól beázott, hogy elég lesz neki oly kevés idő is a készre főzéshez. De sebaj, végül is lett egy kitűnő levesem, és mára pedig egy még kitűnőbb sárgaborsó pürém, ami már jobban kedvezett főételként a zöldségek mellé, mint mondjuk a leves forma. Nem mintha bajom lenne a levesével, mert szeretem azt is, csak most nem azt szerettem volna a menüben.

·         Örülök, hogy végül csak jól jöttél ki a borsóddal!

Mi ebből a tanulság? Hogyan készítsük a hüvelyeseket?

-        A lencsék, a zöldborsó, a sárga és zöld hüvelyű babok kivételével szinte az összes hüvelyest főzés előtt áztassuk be minimum 3 – 4 – 5 órára. Így könnyebben és gyorsabban elkészíthetőek. De beáztathatjuk őket akár több napig is, hiszen az áztatás során aktivizálódnak bennük ki a hasznos tápanyagok.

-        Vannak babok, amikre jó, ha odafigyelünk addig, amíg fel nem forrottak, hogy elkerülhessük a kifutást!  Ez idő alatt le is szűrhetjük a felpúposodó habot is, amit később visszaönthetünk bele. Ne félj, nem fogsz felfúvódni tőle. A felfúvódásról, egy előző cikkemben olvashatsz, abban leírtam részletesen ennek a miértjét. TÁPLÁLKOZÁS: BABLEVES címszó alatt találod azt

-        Ne főzd túl a hüvelyest, mert az szétroncsolja a benne lévő hasznos rostokat, elillannak a vitaminok, és nem utolsó sorban, az alacsony Gi szintjéből hamar lesz közepes, vagy magas Gi, amit már tudhatsz, hogy az nem jó a szervezetednek. Hiszen, a magas Gi szintű élelmiszerek hamar megemelik és lezuhantatják a vércukor szintedet.

Ezért mindig főzd azokat megfelelően puhára, de ne túl keményre.

 

Sportbaráti üdvözlettel!
Zsemlye Zsanette
Sport és gerincjavító jóga oktató, Személyi edző
0630 200 6870
www.zsanettewellness.hu   www.zsanettewellness.blog.hu
zsanettewellness@yahoo.com

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsanettewellness.blog.hu/api/trackback/id/tr252454951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása